Garmin Fishing League - Quantum Challenge

Udostępnij artykuł na:

September 18, 2019

Garmin Fishing League - Quantum Challenge

Garmin Fishing League to cykl zawodów spinningowych, rozgrywanych na kilku łowiskach naszego kraju. Każdy oddzielny challenge składa się z dwóch tur i jest objęty patronatem marki Garmin oraz jednej firmy partnerującej. W lipcu nad jeziorem Turawskim odbyły się zawody pod hasłem Mikado Challenge, nad którymi piecze sprawowała marka Mikado. W ostatni weekend natomiast (14-15 wrzesień 2019), team’y MFT walczyły w kolejnych rozgrywkach serii - Quantum Challenge, nad Jeziorem Sławskim.

Zespół Mikado Fishing Team Saira tworzę wraz z moim kolegą, Tomaszem Nieradą. W czwartkowy wieczór, tuż przed zawodami, spotkałem się z moim teamowym kompanem w jednym z domków nad łowiskiem, aby obmyśleć odpowiedni plan działania. Ponieważ nigdy nie mieliśmy okazji łowić w tych okolicach, skrupulatnie studiowaliśmy mapę batymetryczną jeziora i omawialiśmy do późnych godzin wieczornych taktykę na najbliższe zawody.
Postanowiliśmy, że cały piątek, poprzedzający weekendowe rozgrywki, poświęcimy na pływanie po zbiorniku i poszukiwanie potencjalnych miejscówek na drapieżniki. Wczesnym rankiem, po przepysznej jajecznicy, udaliśmy się do bazy zawodów położonej w Gospodarstwie Rybackim Sława, aby zwodować łódź.

Po uzbrojeniu naszej jednostki pływającej w elektronikę od Garmina, zaczęliśmy patrolować zbiornik. Zadanie nie było łatwe, gdyż największy akwen województwa lubuskiego, 817 hektarowe Jezioro Sławskie, ma bardzo urozmaiconą linię brzegową i ciekawą strukturę dna. W liczbach wygląda to następująco: długość zbiornika 9,22 km, szerokość 1,65 km, długość linii brzegowej misy jeziora 24 650 m. Na jeziorze występują wyspy o łącznej powierzchni 10,6 ha. Akwen, oprócz kilku mniejszych cieków, zasilany jest przez strugę Czernicę z południowego wschodu i strugę Cienicę z południowego zachodu. Z jeziora bierze swój początek rzeka Obrzyca, odpływająca w kierunku północnym.

Po całodziennym rekonesansie łowiska i wywiadach z miejscowymi wędkarzami, podjęliśmy decyzję o skupieniu się na w północnej części zbiornika.

W sobotę (dzień rozgrywek) przed 6 rano zameldowaliśmy się w bazie zawodów, przygotowani na pierwszą turę. Równo o godzinie 7.00 55 teamów z całej Polski wystartowało w 3 rundzie cyklu zawodów Garmin Fishing League.

Nasz Team, zgodnie z przyjętą taktyką, popłynął w północnym kierunku łowiska, na wcześniej upatrzone miejscówki. Przez pierwszy dzień łowiliśmy łącznie około 10 godzin. W tym czasie udało nam się wyciągnąć ponad setkę okoni, jednak tylko jeden osiągnął wymiar ponad 20 cm – przez co w pierwszej turze wylądowaliśmy na 53 miejscu.

Na drugi dzień, po przemyśleniach i przezbrojeniu zestawów, przyjęliśmy taktykę powtórnego obłowienia północnej strefy zbiornika. W ciągu pięciu godzin złowiliśmy pięć miarowych okoni. W ostatniej godzinie zawodów podjęliśmy decyzję, że obłowimy dodatkowo zatokę o metrowej głębokości, porośniętą grążelami i moczarką kanadyjską. Wykorzystaliśmy do tego jerki i woblery twitchingowe największych rozmiarów. Po wpłynięciu do wybranej zatoki, zaobserwowaliśmy żerowanie dużej ryby. Bez dłuższego zastanowienia, przeszliśmy do ataku tej części zbiornika. Już w drugim rzucie Tomasz zaciął sporego szczupaka, który osiągnął 86,6cm długości i okazał się największą rybą zawodów w swoim gatunku. Ogólny wynik pozwolił nam w drugiej turze osiągnąć piąte miejsce. W generalnym zestawieniu Garmin Fishing League - Quantum Challenge, nasz team zajął 31 pozycję.

Wspomnę jeszcze o tym, że w imprezie brała udział również nasza firmowa drużyna Mikado Total Fishing w składzie Sebastian Mazur i Marcin Romańczuk. Panowie w pierwszym dniu zajęli 5 miejsce, łowiąc trzy szczupaki i pięć okoni. W drugiej turze natomiast, wyciągając pięć okoni i szczupaka, uplasowali się na 12 miejscu. W generalce drużyna Mikado Total Fishing zajęła wysoką 5 pozycję.

W cyklu Garmin Fishing League pozostał nam do rozegrania ostatni konkurs na Jeziorze Zegrzyńskim, podczas którego będziemy walczyć o udział w WIELKIM FINALE NA SUPERŁOWISKU. Już teraz bardzo skrupulatnie się przygotowujemy, licząc na wysokie miejsca. Z pewnością pomoże nam w tym także wsparcie z zewnątrz, zatem liczymy na grupę wsparcia i mocne zaciskanie kciuków.